Jag är barnsligt förtjust i vackra familjesmycken – jag vet! Tidigare skrev jag om pappahalsbandet från Daylon. Jag har ett från just familjesmycken redan – som jag fick av maken julen 2006.

Samma jul 2006 köpte jag ett sött litet barnhalsband till Dante ifrån familjesmycken

Det var så himla fint och senare såg jag att det fanns en mamma/barnvariant också och tänkte att ett sådant skulle jag vilja ha om jag får ett till barn någon gång – men nu har jag ju redan mitt lilla gäng och jag tror inte vi ska bli fler. Men det är en fantastisk present till den blivade mamman och barnet – perfekt för en blivande pappa att ge till sin respektive.

Familjesmycken.se startades under hösten 2006. Det är tre mammor som tillsammans gått på samma utbildning, metallformgivning på Konstfack i Stockholm. Deras bakgrund som silversmeder, formgivare och mammor är det som fått dem att starta företag tillsammans med inriktning på barn och familj. De beskriver sig själva såhär:

”Vår affärsidé med familjesmycken.se är att erbjuda våra kunder handgjorda smycken till alla olika tillfällen i livet, vi är din butik för personliga och unika smycken på nätet.
Vi driver också Tivoli design där vi arbetar med produktformgivning gentemot företag med inriktning på barn och familj. ”

MEN jag blev så förtjust i Dantes halsband och makens kulkedja och plötsligt hittade jag just exakt det jag ville ha!!

Precis ett sådant här är snart på väg hem till mig – enkelt diskret och jag bär med mig det finaste jag har hela långa arbetsdagen.

Men det finns fler varianter av smycken hos familjesmycken – de är dessutom fantastiskt trevliga.
Genuint, äkta trevliga människor – sådana ska man vara rädd om och inspireras av. Jag ska återkomma till detta ämne om hur man kan, med en god gärning kan skapa fler goda gärningar – godhet smittar ofta av sig!

Bilder: Familjesmycken, fotograf produkter: Ove Kaneberg och gruppbilden:Carina Larm