Denna ordvits kom till när Jessica och jag smsade om att min käre man var på landet med grabbarna. Killar är mycket duktigare på det, det har vi redan pratat om. Nu var det alltså dags för grabbhelgen igen, därtill Herrklubb helgen efter, och lustifikationen om klimatkompenserade produkter till att klimatkompensera i en relation var ett faktum!

Jag ska erkänna och är väl kanske inte helt unik när känslan av viss uppgivenhet kommer när man inser att man inte ska få en sovmorgon på närmare 3 veckor. Vi brukar turas om på helgerna så man åtminstone får en morgon med lite längre sömn än när sonen önskar gå upp. Dessa ljuva minutrar av extra sömn såg jag nu fladdra iväg i vinden som en lätt fjäril som stiger mot skyn. Borta.

Det handlar kanske om kompensation, om det är vad en situation behöver? I detta fallet var det att få frugan dvs jag på bättre humör.

Naturligtvis ställer man upp för varandra, och jag har faktiskt valt att se det hela ur en positiv synvinkel. Det är JAG som får vara hemma och gosa med barnen! Det är jag som får vara hemma en hel helg, även om det nödvändigtvis inte betyder att jag kan ta det lugnt, men hur ofta har man en helg man bara är hemma?

I detta fallet hade jag fått en flaska bubbel innan jag ens hann börja fundera över kompensation, och jag vet att han kommer att avlasta mig i veckorna och självklart göra detsamma för mig om jag skulle (mot förmodan..) boka in två helger på rad med tjejkompisarna.

Det handlar om att båda ska må bra. Det handlar om ett bra liv tillsammans. Därför ska man inte heller glömma bort att göra saker tillsammans på tu man hand utan barnen ibland också! Vi funderar just nu över höstens aktivitet, ska bröllopsresan äntligen bli av, eller?

Hur gör ni i er familj? Behöver ni klimatkompensera ibland?

Bild: Privat, eller är det kanske en bild från Wikipedia.se på Brad Pitt……?