Marie efterlyste lite pepp för att få igång latmasken och här är jag nu – snällt som den co-writer jag är så daskar jag latmasken i baken för att få igång den igen.

Humöret och självkänslan stärks ganska så snabbt men sen gäller det att man håller sig kvar på vågen av motion.

Jag går fortfarande fram och tillbaka till jobbet och jag springer ibland – nu ska det bli mera springa igen – dessutom styrketräning och jag har faktiskt bestämt mig för att ta hjälp av en PT för att kickstarta.

Sen är jag sugen på att testa nya saker och gå tillbaka till gamla saker – jag vill trixa med fotbollen, dyka på gränserna och klättra igen. Vissa saker kommer bli av – andra inte – med åren kommer även vissa skyldigheter. Jag tror inte man ska vara rädd för att bli gammal men jag tror aldrig ..eller jag vägrar tro på att man måste släppa roliga saker för att det inte passar in i normen.

Jag tror man skapar sitt eget fängelse när man rättar in sig i ledet men jag tror inte heller på bångstyrighet. Med åren kommer en känsla av…att det inte är så viktigt att hävda sig – det räcker att man vet, och sen gör man det man vill iallafall. Man kan vara mamman som snällt sitter o passar in på föräldrarmötet för att i nästa stund vara någon helt annan.

Visst är livet härligt och fullt av möjligheter!!!!

