Är det vad våra barn är, monster och prinsessor? Men det var inte alls vad jag egentligen tänkte skriva om utan; är det vad våra barn vill ha, monster och prinsessor?

Jag har tittat runt nu i diverse butiker vad gäller deras utbud av nya roliga saker i skolbänken inför skolstarten. Monster och gullgull är vad jag hittar. Det är döskallar och det är Hello Kitty. Det är monster och det är rosa puttinutt. Finns det ingenting däremellan eller snarare utanför detta område?

Jag har en stor tjej, som varken vill ha det ena eller andra av vad jag räknat upp ovan. Alla barn som börjar skolan i augusti börjar inte i första klass som man kan tolka av utbudet på block, pennor och pennskrin.

Men, så tittade jag in på Åhlens, och där fick min önskan svar:

Lugna diskreta färger och mönster som passar alla åldrar och allra helst en 10 åring som fortfarande tycker om rosa, men helst utan prinsessor på!

Någon som har mer tips på bra inköpsställen inför skolstarten? Vad har ni köpt? (alla åldrars inköp är av intresse!) Kanske tom miljövänligt papper någonstans?

Bilder: Åhléns.se