Igår den 11 augusti släpptes Me&I’s höstkollektion 2008. Igår kväll var jag på klädparty. Det har aldrig hänt tidigare att jag har lyckats få komma och klämma på kläderna så nära efter releasedatum. Det var fantastiskt roligt måste jag säga.

Jag liksom många andra bevakade Me&I på nätet igår där det lockades med att kläderna skulle komma ”under dagen”. Klockan hann bli eftermiddag innan webbsidan uppdaterades. Jag var just då ute och gick, i regnet, med en son som ändå inte somnade, nåväl jag fick röra på mig ivarjefall.

Vid första anblicken var min tanke; Var är klädkartan? Det stora blaffiga klädkartan där det är ett myller av nya kläder och man vet inte var man ska klicka först. Den var borta. Nu förstår jag varför, det är så mycket kläder att de helt enkelt inte får plats på den gamla modellen klädkarta!

Jag tittade vidare och konstaterade att jaha nähä oj och jasså. Jag såg direkt några plagg med köpmån och andra som jag ratade omedelbart. Dessutom kändes det som mer till flickor än till pojkar.

När jag sen på kvällen fick se kläderna IRL (In Real Life betyder det mamma) ändrade jag åsikt om många av plaggen. Allt var finare i verkligenheten. Kombinationerna var oändliga och färgerna fantastiska. Att det finns mer till tjejer än till killar får jag nog stå fast vid, men det finns mycket till små och stora grabbar också!

Me&I lanserar i år två nyheter i sin kollektion. En ecobas-kollektion till barnen och en Limited edition som finns till både barn och föräldrar. Dessutom fick jag höra igår att längre fram på säsongen kommer det bli direktleverans till köparen, vilket passar mig utmärkt då jag senaste åren haft värdinnor och säljare en bit hemifrån. Expeditionsavgiften kommer att öka något men det kan jag stå ut med.

Mina favoriter från kollektionen då? Det är många, men om jag ska begränsa mig något och ta fram 3 favoriter. Minks 3-i-topp så blir det:

* Canvasbyxorna – helt otroligt hållbara byxor till aktiva barn, i år i kaki och svart med monster.
* Plyschkläderna – mjuka och sköna och håller formen. Massor av plysch i årets kollektion, vi köpte bruna med fickor
* Årets tunika med blommor och prickar är otroligt söt – attans att man inte har en liten dotter att köpa den till!

Bild från http://www.meandi.se