Jag tycker att det är helt underbart att se att besökarna till bloggen dalar. Det betyder att många av er trevliga besökare är på semester och har det bra utan datorn, eller åtminstone inte använder den lika regelbundet som tidigare.

Jag har en vecka kvar som sagt, men att längta är en fantastisk känsla! Här pratar vi om att vända till att tänka positivt! Det är stor skillnad på att sakna och att längta. Vi som är varannanveckaföräldrar vet hur det känns i hjärtat ens barn åker iväg en vecka. Jag har dock alltid försökt att vända på det och tänkt att vad lycklig jag är som har någonting att längta efter! Det hjälper inte alltid mot saknaden i bröstet men det är ändå sant och man får inte glömma bort att längta är en fantasisk känsla.

Regnet står som spön i backen när jag tittar ut från mitt kontorsfönster. Väderprognosen säger bättring från onsdag i hela landet. Vi håller tummarna för det! Jag undrar dock kort hur vädret kan veta när det är helg?

Bild: Ingen just nu, kanske kommer en vacker sommarbild längre fram