Jag vill börja med att säga ett HURRA till Jessica, min man mfl, som går på semester idag. Det är ni alla värda! Jag jobbar en vecka till och sen ska även jag få lång sommarvila.

Om man är kvar i Stockholm i helgen kan jag tipsa om att ”Hujedamej va’ många sånger” som har premiär. Det är kända artister, bla syskonen Bianca och Benjamin Wahlgren som sjunger kända visor ur Astrid Lindgrens sagovärld. Låtarna framförs i modern anda, en rappande Emil och rockig Pippi, kan det vara något?

Jag är jättesugen på att prova fotbollsgolf! Någon som testat? Jag har sett att det finns på Siggesta Gård utanför Stockholm men också på Morrarö längst med väg 55 mellan Enköping och Strängnäs. Typisk konferenssyssla kanske men varför inte en aktivitet med familjen i sommar?! Jag googlade och jodå det är gott om Fotbollsgolf i hela Sverige!

Något som inte lockar mig ett endast minsta lilla dugg men kan intressera andra är Power Big Meet i Västerås som pågår denna helgen. 3-5 juli. Världens största bilträff med amerikanska bilar.

Annars tror jag att helgens stora händelse om man ska tro radio och TV är Bruce Springsteen på Ullevi imorgon lördag 5 juli. Kan inte säga att det heller lockar mig så väldigt men han är omåttligt populär bland många Många svenska fans. Jag hoppas att ni får en riktigt härlig konsertupplevelse!

Jag önskar alla en trevlig helg och så håller vi alla tummarna hårt att Sverige i år pressar fram ett riktigt härligt semesterväder, sol på dagarna och regn på nätterna😉

Bild: Siggestagard.se och DN