När jag börjar min semester så är en bokshopp en nödvändighet. Jag längtar till semestern även av detta skäl – jag hinner sällan läsa annars. Så på sommaren och under julhelgerna – då läser jag ikapp – tur att jag läser snabbt.

Eller kanske inte för härligheterna tar slut så snabbt. Minns från när jag var yngre än slags saknad när man varit med om en bokhistoria som nu avslutades – det var en flykt in i en annan värld och sen kastades man ut – iskallt och kyligt.

Mina somrar måste bestå av ca 60% deckare, 20 % annan skönlitteratur, 10 % fakta och 10% chic litt. Ungefär så ser det ut – beroende på tid. Denna sommar ska vara med betoning på latmanssommar – vi ska inte göra mycket alls. Kanske en trip t päääris bara för mig och maken, lite yasuragi med tjejerna så de får leka lite fjortisar på spa med behandlingar utan småbröderna och själva med mamma och pappa. Mycket sol och bad hoppas vi och då läser jag och tjejerna och Dante på stranden mellan baden medan maken underhåller vilda Tom vid strankanten – härliga sommar!!! Hm – det lyser kanske igenom att jag toklängtar till semestern!!

Så vad tar jag med mig till hängmattan i år – hmmm – låt mig tänka…..

Martina Haags måste jag läsa – I en annan del av Bromma. Jag var inte galen i den första men skam den som ger sig *ler*

Åsa Linderborgs – Mig äger ingen vill jag ha läst!

Camilla Läckbergs – Tyskungen – absolut!!

Leif. G.W. Persson – Den som dödar draken – japp!


Jan Mosander- Pengarna som försvann – om det svenska biståndet! Viktigt!!

Sen ska jag även plöja en bok om Risk management men jag …förstår att den kanske inte tilltalar majoriteten av läsarna här så jag struntar i det *ler* När jag har gått ut och plockat på mig sommarens läsning – återkommer jag om jag hittat fler guldkorn.

Vill också påminna om BIBLIOTEKEN – glöm inte dessa ställen – barnen har redan varit och sommarlånat ett 40tal böcker. De kom hem fnissandes och glada – det händer massor med kul på biblioteken för barn och de ska vara med i bokläsningssommarklubbar och skriva rescensioner.

Tidigare boktips väl värda att kika på igen!

Av dessa kanske Gentlemen och spelare speciellt och kanske Kärlekens insikt för lite inre vägleding.

Bilder: Adlibris

