När det var skolavslutning och maken fick ett kort som kom ifrån ett ställe som gav mig ett blogguppslag blev jag glatt överraskad! Man hittar upplägg överallt om man bara har ögonen öppna.


Pennställ ifrån återvunna juiceförpackningar

Vill du också leva i en bättre värld?

Det vill vi med. Därför startade vi Happy Planet.se – miljöbutiken på nätet. Här erbjuder vi uteslutande produkter som bidrar till en bättre miljö. För oss känns det självklart att kämpa för en gladare planet. Här hittar du Ekologiskt, Återvunnet och Fair Trade.

Jenny startade butiken på nätet i samband med att hon var föräldraledig – hon kände att hon stod inför ett vägskäl.

”Fortsätta att leva i ekorrhjulet med en livsstil som delvis gick stick i stäv med hennes övertygelse, eller, ta steget att helt enkelt göra det hon innerst inne kände var det rätta. Valet föll på det sista, och Jenny förverkligade sin dröm om en miljöbutik.”

”Man måste vara den förändring man vill se i världen”. Att försöka påverka andra är något som Jenny inte alls tror på.

– Var och en har ansvar för sitt eget liv. Var och en måste själv komma fram till sina egna sanningar. Jag har blivit bemött med mycket respekt för mina livsval och det är jättekul. Om jag kan tjäna som inspirationskälla för någon av mina medmänniskor, så är jag den som är gladast.

Här kan du läsa mer om Jenny och hennes familj.

Här kan du läsa om miljöbutikens filosofi.

Min favorit – denna väska ifrån återvunna juiceförpackningar från ett kvinnokooperativ – Filippinerna!

Bilder: Happy planet