Jag är tillbaka på bloggen. Det blev en paus i överenskommelse med Jessica. Alla som har gift sig eller kanske ska vet hur mycket tid det tar och ja det fick vara prioriterat helt enkelt.

Istället för att åka iväg en lång romantisk honeymoon med nyblivna maken hade jag en inbokat aktivitet med jobbet sedan länge tillbaka veckan efter bröllopet. Jag var i fokus även här, precis som på bröllopet och kunde inte ersättas. Vi har haft VIP-visning av Sex and the City för några av våra utvalda kunder. Jag har sett den två gånger! Jag säger naturligtvis ingenting mer än: Ni måste se den!!

Jag har haft fördelen att få väldigt mycket att Sveriges landskap senaste dagarna. SJ har miss lyckats orsaka stora förseningar både till och från Göteborg igår och idag. Igår var det skogsbrand vid spåret som förvisso SJ inte kan rå för. Dock är det tveksamt godkänt att vi fick vänta 1 timme innan vi fick svar om vi ens kunde åka vidare med tåget. Nej blev svaret sen och vi fick vänta ytterligare en bra stund innan det kom några bussar. När jag åkte förbi idag kunde jag konstatera att det inte var chans i världen att vi kunnat passera detta eldhärjade område.

Jag hade möte att passa och hade turen att få komma med i en taxi i full fart mot Göteborg. Jag hann med nöd och näppe. Det gjorde inte tjejerna som skulle med Oslotåget. Jag undrar hur det gick för dem. Man har ju hört talas om SJs välvilja att ersätta för missade avgångar.

Det finns dock resegarantin. Den ersätter olika beroende på resans längd och försening. Du kan läsa mer här.

Imorse kollade jag upp att branden var släkt och att tåget skulle gå. Jodå. Men då hade vi istället otur med nedriven ledning OCH havererat godståg. Jag var 2 timmar sen hem. Men jag har som sagt få se mycket svensk natur. Dessutom, det är helt otroligt så många gamla fina hus man ser fram spåret när man susar fram.

Det var lite vad jag har pysslat med senaste tiden, och senaste dagen, men nu är jag tillbaka in business igen.

Ett stort tack till min co-blogger Jessica som axlat bloggen när jag har varit borta.