När jag hörde att det skulle komma ut en bok av Thomas Bodström så funderade jag på hur han hinner?! NÄR får han tiden att skriva? Han har 4 barn och jobbar mycket och han spelar dessutom…minns inte exakt men jag har för mig att det är både fotboll och hockey. Men dsen kom jag på att det är så – man hinner ofta det man prioriterar och vill – om man inte helt tagit sig vatten över huvudet! Med hans erfarenheter kan detta bli en riktigt lovande läsning – ligger iallafall på min önskelista till sommarhögen av böcker – då jag kanske kanske har tid att läsa!

”När ett brutalt mord sker på Österåkeranstalten förstår Miro att han står på tur. Den mördade var hans kusin, och nu har han bara två saker i huvudet: att rymma och att hämnas mordet på Vlado.
Poliserna Christian och Susanne får i uppdrag att utreda mordet. Susanne är ny på jobbet och vill gärna visa sig duktig och samarbetsvillig, men när hon förstår att kollegan nästan inte skyr några medel för att sätta dit brottslingarna får hon allt svårare att hålla tyst.”

Jag har provläst en bit – vilket man kan göra hos Adlibris – inte tokigt..inte alls tokigt!

Bild och citat: Norstedts presstjänst samt adlibris.