En paus i träningen kan vara både medveten och oplanerad eller hur. Det betyder inte att man slutat att träna.

Oavsett om en paus är planerad eller ej ka ndet vara en god idé att planera in nästa träning i agendan, även om den ligger flera veckor fram i tiden. Annars kan du också göra delavstämning, är förkylningen okej nu?

Eller så kan det vara som den situationen jag befinner mig i just nu. Tiden är totalt borta. Vare sig jag vill eller ej kan jag inte prioritera träning, då får jag välja bort sova och det fungerar inte. (allra helst inte när pollensäsongen toppar och allergimedicinen får mig att vilja gå i ide en månad eller två)

Men jag har inte slutat att träna, jag har tagit en medveten paus! Jag ska träna igen om två veckor, när jag har bytt namn och en stor jobbevent är över. Då ska jag träna igen! Under tiden försöker jag gå när tid finns och jag kör armar och mage nästan varje kväll!

Snart är jag på banan igen. Goda nyheter är också att fogarna känns mycket bättre igen!

Bild: Old lazy