Det är faktiskt helt obeskrivligt skönt med helg. Den här veckan har gått i ett. Mycket på dagarna och mycket på kvällarna! Nästan bara roliga saker så jag ska inte klaga, dock är min kropp i stort behov av sömn och vila nu när helgen stundar. Idag blev mannen kidnappad på svensexa så ikväll är det jag och barnen som kör soffmys. Det är inte så mycket på TV, både Talang och Så ska det låta har slutat. Det blir nog datorn och tidigt i säng. Vi måste ju ladda inför imorgon när det är stora melodifestivalen. Kul eller pinsamt, det ska ses!

Förutom melodifestivalyra ska jag också imorgon besöka Askungekliniken. Jag ska på provsminkning inför kommande bröllop. Vad jag har förstått använder de endast produkter från i.d bare minerals.

100% naturlig i.d. makeup

inga konserveringsämnen
inget talk, olja eller vax
ingen parfym
inga kemiska tillsatser
anti-inflammatorisk
ej djurtestad

Det ska bli mycket intressant att få prova, och jättespännande att se resultatet, hur jag kan komma att se ut om 2 veckor. (två veckor, jag svimmar)


Jag ska inte sova, däremot vara vaken länge och önskar en makeup som sitter fint hela dagen!

Möhippan ja. Förra helgen var det möhippa som ni vet. Jessica publicerade bloggen på lördagsförmiddagen, lite senare än vad hon brukar, bara för att vara säker att jag redan var kidnappad och inte kunde läsa!

Strax efter 09 ringde det på dörren. En mycket trött Marie gick och öppnade, där fanns först bara en picknickkorg, men det räckte för att jag skulle förstå vad som var i görningen. Fyra kalla men tappra tjejer stövlade in med frukost och bubbel i högsta hugg.

Det tog mig ungefär 5 minuter att få på kaffebryggare. Prata, 8 kaffemått och samtidigt går hjärnan i minst 190 km/h analyserandes vad som är på gång. Det tar sin tid det.

10 ord
Smörgås, kaffe, bubbel, cykelhjälm, klänning, Tinkybell, krona, snabbdusch, gymnastikskor och vattenflaska.

Dessutom hann de med en smitning. När jag gick upp för att byta om (vilket jag iofs inte gjorde eftersom jag anade var som var på g) hann de smita ut och gömma sig. In kommer däremot min mamma och erbjuder barnvakt så jag kunde åka och träna. Kidnappningen var ett faktum och ombytt till kanske inte oigenkännlighet men väl utspökad åkte vi iväg.

Första anhalt ICA.

10 ord
Vindruvor, nötter, pantback, Tinkybell, choklad, hundralapp, pensionärstanter, fotografering, cola och silverXXXXX.

Vidare mot Stockholm. Luringar längs med vägen i form att muntliga fällor och avfartsblinkningar som plötsligt avtog. Kisspaus i Frösunda och vidare in mot parkering på vad vi senare fick veta var Frejgatan. Vi promenerade, förbi en magdans, bilverkstad, bowlinghall och över Sveavägen till en kombinerad lunchrestaurant och konstutställning. Där satt ytterligare fem tjejer och väntade.

10 ord
kramar, glädje, quinoa, linssoppa, fjärilar i magen, akrylmålning, presentationer, konstverk, iPhone och mer fjärilar i magen.

Efter lunchen, som jag i ärlighetens namn inte fick mycket i mig av, pga målning, mycket prat och Fjärilar i magen, gav vi oss av igen. Vi gick över Sveavägen igen och svängde in på; Lasergame.

10 ord
spänning, klänning, adrenalin, Rambo, krypskytt, Go to Energizer, Warning, svett, småpojkar och Vinst.

Enligt tjejerna såg jag väldigt skeptisk ut innan men det vill jag med bestämdhet säga berodde på att jag förstod ytterst lite av instruktionerna. Jag skulle såklart vara i motståndarlaget och tjejerna skulle skjuta på mig. Jag hade dock ett gäng småkillar i mitt lag som antagligen körde lasergame varje helg, och vi vann stort.

Hejdlöst kul och man förvandlas på en nolltid till Rambo. Jag dock iförd kjol och vinröda strumpbyxor. Kronan tog jag av för att inte riskera total eliminering, av mig, och krona.

Väl klara promenerade vi Sveavägen upp. En liten picknick med energipåfyllning längst med den trafikerade gatan gav choklad, nötter och cola!

Vi gick vidare och svängde in på holländargatan och sedemera Centralbadet.

10 ord
kö, förvirrad, trångt, massage, Heinz, 2 meter lång, yr, bad, bastu, bar och lugn.

Det var kö till damernas och bara jag fick komma in eftersom jag hade en bokad behandling. Jag fick massage av 2 meters Heinz och sen var jag så yr i huvudet. Massor av vatten och trevligt prat med tjejerna och sen var jag pigg igen.

Vi åkte sedan bil från Frejgatan mot Täby där vi var hela kvällen. Fler goa tjejer tillkom och det bjöds thaimat till middag. Återigen tror jag att pratade mig igenom hela middagen och hann inte äta särskilt mycket, även om fjärilarna i magen nu var något lugnare.

20 ord
räkor, råbiff, utfrågning, Puma, Justin, Dylan, Brenda, trasiga kalsonger, lantchips, Dirty Dancing, Andrea Zuckerman, präktig, Valerie, bitchig, tonårskärlekar, Singstar, Uggla, Poo Poo Poo, födelsedagsfirande och Mei Mei.


Jag bjuder på den fina bilden igen. Jag lyssnar på Cattens iPod [ippod] och fick ett helt annat gung i kroppen när det plötsligt bjuds på Justin Timberlake.

Innan tjejerna åkte hem på natten firade de min födelsedag. Jag fick två jättefina halsband och en orkidée.

Stora kramar till alla som var med under dagen och gjorde min möhippa till en fantastiskt trevlig och nervkittlande dag. Puss o kram

och Trevlig helg önskar jag alla, som orkat läsa enda hit