Om ni läste och kommer ihåg från förra veckan, så hade jag en plan, och en önskan att inte tappa rutiner.

Ibland kan man faktiskt inte påverka vad som händer, tex när man blir kidnappad på möhippa! Jag ska inte gå in på några detaljer här, men min helg blev inte alls som planerat kan man säga utan att ljuga ett dugg.

Min plan var att träna måndag, onsdag och lördag. Nu blev det bara måndag, som jag också skrev om. På onsdagen räckte inte tiden till och på lördagen blev träningen lite annorlunda än tänkt😉

Jag gick också till kiropraktorn i veckan som gick. Det var en ny tjej som vikarierar för min ordinarie som är föräldraledig. Hon var jättetrevlig och kändes väldigt kunnig. Jag uppskattar när de berättar och förklarar. Jag tycker om att förstå vad de gör och varför!

Fogarna var mycket ömma kunde även hon konstatera. Hon var försiktig för att inte försämra. Nacke, bröstrygg och svank hade låsningar, som nu är borta!

Hon tipsade dessutom om att klassikern Plankan är en mycket bra övning som jag bör plocka upp igen. Den stärker ju tillskillnad från vanliga sit-ups + maskinerna jag kör, även magmusklerna på sidan, inte bara i mitten. Således, jag och Plankan ska göra täta dejter ett tag framöver! Någon som hänger på?

Kommande veckan är galet fullbokad och inte en kväll hemma. Jag funderar på att låsa fast stegräknaren i byxlinningen och promenera från tåget, inte varje dag men många! Ni har väl läst om Jessicas resultat att 16000 steg om dagen?

Trevlig aktiv vecka på er!

Bild: Latmasken