Min tur att förgylla er helg – fantastiskt kul såklart!

Jag tänkte diskutera träning lite – eller vad som ibland kan behövas. Vi har en stegräknartävling på mitt arbete och med den vinnarskalle jag har så kan jag ju inte tillhöra dem med få steg. Efter att yngsta sonen var inlagd på sjukhuset förra vecka för vaccinering så började jag känna med overksam med bara 3500 steg de dagarna – till helgen körde jag hårt och kom upp i 19 resp 21 000 steg och fick blodad tand. Jag började gå Hammarby Sjöstad – Vasagatan och tillbaka. Blev t.om Hammarbyhöjden en dag då jag hämtade yngsta Dante där. Gör att jag kommer upp i ca 16300 steg/dag MINST!

Kul tyckte/tycker jag och upptäckte att DEN justeringen hade plockat 2 kg. På EN vecka?! Gymmet, springa och det – marginell skillnad men GÅ ca 2 h om dagen i lagom rask takt – DET gjorde susen. Jag är dessutom piggare och BEHÖVER åtminstone min morgonprommis. Jag sover dessutom bättre och jag är gladare.

UT OCH GÅ!

Nu när lördagen är här och allt har tagit sin början kan jag skriva klart denna blogg – idag, förstår ni, är det MÖHIPPA! Min Co-writer Marie gifter sin i juni och idag är det dags. Jag firar sjuåring nu på morgonen men ansluter under dagens färd mot natt tillsammans med fler vänner.

Möhippa, ibland även kallad hippa, kallas en fest som av kvinnliga vänner anordnas för en kvinna som står i begrepp att gifta sig.

Den ökade jämställdheten har lett till att möhippan kommit att överta delar av svensexans äventyrliga format. Traditionellt har däremot en möhippa varit en mycket lugn tillställning. Brudens vänner har bland annat överlämnat en bukett bestående av hushållsattiraljer (stekspade med mera) som bruden kan få användning för i sin nya roll som husmor.

En smula ensam och övergiven Marie smsade jag med imorse – blivande maken bortrest och fotbollsmatch för dottern imorgon på Maries födelsedag som inte var någon idé att fira då ingen var hemma ändå – o boy is she in for a surprise!!!

Hon är just i denna stund kidnappad och dagen har bara börjat för Marie!
Hälsningar t blivande bruden som kommentarer mottages mycket gärna!

Givetvis är det även STREETmarknad!!

Bilder privat