Denna vecka blir det två latmaskar, eller två rapporter från Latmasken snarare. Jag kom nämligen på en sak till som jag vill berätta.

Doktorn sa att fogarna troligen är inflammerade, och jag fick medicin. Ett steg i rätt riktning. Antagligen är det bättre att inte träna men jag ska erkänna att jag gjorde det ändå idag. Varför? Jo, för jag vill inte tappa rutinen!

Rutinen att träna i huvudtaget. Det är så otroligt lätt hänt att man med självömkan sätter sig ner på baken i soffan och där fastnar man. Istället för att hamna i soffan med alldeles säkert något tilltugg åkte jag alltså ner och tränade.

Jag tog det otroligt lugnt! Jag cykla 2 x 15 min mycket mycket lätt på träningscykeln. Knappt något motstånd alls och jag blev knappt ljummen, men Jag var där! Jag gjorde mina träningsövningar för armar och rygg och sen åkte jag hem!

Vi måste helt enkelt ligga i för att inte tappa det vi har byggt upp under en längre tid, och jag klappar mig ordentligt på axeln ikväll och säger Duktig Latmask!

Bild: The same old Latmask

