Sköna maj välkommen. Jag har alltid tyckt om maj, eftersom jag fyller år då, men visst är det en fantastisk månad. När sol och värme äntligen kommer efter en ofta blöt och kall april.

Jag tror dock på att svettas in våren. Klär man av sig för fort så kommer vårförkylningarna snabbare än man hinner säga atchoo.

Svettas ska vi också få göra i helgen. Det kommer att bli varmt i större delarna av Sverige. (utom längst upp i norr som tom har snövarning för lördagen.)

Min familj ska imorgon träffa toastmaster och toastmadame med familjer inför stundande bröllop. Nu är det *gulp* inte ens en månad kvar. Vi träffade prästen i veckan och nu känns allting väldigt på riktigt.
Det passar ju ganska bra att planera för kommande bröllop nu i helgen när det är pingst, den stora bröllopshelgen! Bröllopshelgen med stort B, eller kanske H.

Ordet pingst kommer från grekiskans pentekoste och betyder den femtionde, 50 dagar efter påsk. Mer om pingsten kan du läsa här.

Vad händer mer i helgen, om du nu mot förmodan inte är på bröllop eller väljer att bara njuta av sol och värme. Vi har bla Street Stockholm som firar World Fair Trade Day, som Jessica skrev om igår.

Och påtal om det måste jag tipsa om Signerat. En ny svensk marknadsplats för hantverkare och formgivare. Jag hittade en mycket intressant säljare direkt: Återfunnet – Återvunnet. Hon gör mycket fina smycken av gamla ting, vad sägs om detta, ett armband av ett gammal kaffefat från servisen Berså.

Här har vi ett skrivmaskinshalsband, JAG, jag tycker att den är underbar!

Är ni inne i Stockholm City får ni inte missa Clownnäsans dag! Det kommer att vara clowner i massor, musik och uppträdande. Skolklasser kommer att sälja clownnäsor och alla intäkterna går till Clowner utan gränsers arbete med hiv och aidsdrabbade barn.

Visste ni att idag 9 maj är det Europadagen?! Det har passerat mig helt där jag har inte har lämnat tomtgränsen idag hemma vabbandes. Men här hos Allt om Stockholm finns det gott om tips på hur du upplever Europa utan att lämna Stockholm!

Europadagen den 9 maj står som symbol för Europeiska unionen som politisk enhet. Den 9 maj 1950 räknas som det datum då EU såg dagens ljus. Det var då som Frankrikes dåvarande utrikesminister Robert Schuman kom med kommunikén att ett enat Europa skulle kunna bevara freden och förhindra ännu ett världskrig.

Men mest av allt hoppas jag att ni är ute och njuter av det härliga vädret! Gå cykla spring lek busa och skoja!

Trevlig helg!

Bild: Signerat.se

