– Nu är sommaren här, konstaterade dottern förra veckan. Nja, inte riktigt än väl, sa jag lite försiktigt. – JO! envisades dottern, det är ju jättevarmt. – Ja-a, men våren kommer väl ändå före sommaren?

Hon höll inte med, men det är ju fortfarande kallt om nätterna och tittar vi i almanackan är det ju faktiskt fortfarande bara i början av maj. Vår säger jag!

Men sommaren kommer, det är helt säkert! Det ryktas ju enligt kvällstidningarnas vädersiare att det ska bli en varm och lång sommar i år 2008 och det ser jag verkligen framemot!

Långhelgen försvann fortfort. Vi har varit på torpet. Som varje vår sitter jag där och känner någon slags renässans. Våren är ju en pånyttfödelse men just min renässans hör till att jag varje vår skriver upp alla renoveringar vi vill/behöver göra på landet. Det finns en önskelista och en realitisk sådan. En av dem är genomförbar, och det andra fortsätter jag att skriva varje vår och drömma mig bort. Man får det.

Bild: Privat, löjtnantshjärta på torpet

