Latmasken skulle ju rapportera om framgångar var tanken. Jag tror att det får vänta och dagens Latmask får handla om någonting annat istället. Det går framåt helt klart, men inte i den takt jag kanske önskat, en fartsänkare har kommit i vägen.

Min första graviditet var utan komplikationer. Min andra, 8 år senare, innehöll foglossning. Foglossning. De som vet vad jag pratar om, tycker nog som jag att det är som ett smärre skällsord. Foglossning. Inte kul, inte kul ett dugg, någonstans.

Men för många försvinner foglossningen i och med att barnet kommer ut. Jag tillhör tyvärr de där 10 % som har kvarstående besvär. Det går i perioder, ibland känns det inte alls och ibland blir det riktigt illa ett tag. Nu är det ett sånt där tag igen.

Jag har googlat och sökt efter information och tips men allting handlar om foglossning under graviditet. Exempelvis här hos Sjukvårdsrådgivningen. Det är bra information, men jag känner att det inte riktigt riktar sig till mig.

Jag vill veta, för jag vet att det finns flera våra läsare som har eller har haft foglossning. Hur hanterar/hanterade ni det? Tränar ni något särskilt som lindrar just för er? Eller kan ni inte träna alls?
Berätta!

Jag joggade ju en hel del förra sommaren, men nu med denna ömmande smärta, vet jag inte ens om jag törs försöka jogga? Det är en rejäl fartsänkare, och just nu tränar jag faktiskt mest muskler och inte lika mycket motion. Tränar jag motion får det bli på cykel. Jag törs inget annat.

Bild: Latmasken

