Som många läsare kanske vet äter vi mycket vegetarisk mat i min familj. Jag säger att jag är vegetarian, men det är jag inte, fullt ut. Vi äter både fisk, ägg och mjölkprodukter, men inte kött, fläsk eller kyckling. Detta gäller mig och blivande maken. Barnen äter mycket vegetariskt här hemma med oss men i skolan och på dagis är det ordinarie matsedel som gäller.

Nyligen testade vi för första gången Gourmetburgare från Green n’Lean.

Alla Green n’ Lean-är sojafria och innehåller enbart från sverige ekologiskt odlade råvaror av dinkel, ärtor och nakenhavre. Med varierande kryddningar tillgodses de flesta smakriktningar.

Produkterna har utvecklats under mer än 10 års intensivt arbete med forskning och analyser för att uppnå den rätta konsistensen för att ge det riktiga tuggmotståndet, smaken och med bibehållet näringsvärde. Genom en unik och skonsam tillverkningsprocess erhålls en naturligt nyttig produkt med högt näringsinnehåll och som givetvis är helt fri från syntetiska tillsatser.

Dessa gourmetburgare är både goda, nyttiga och mycket mättande. Kanske lite väl kompakta, och det krävs tycker jag, ganska mycket dressing (eller guacamole som jag ofta gör). Jag rekommenderar alla att prova! Ett mycket bra exempel på ekologisk och nyttig mat!

Bild: Eget collage med bilder fr Green n´Lean.se

