Har ni tänkt på att när vi egentligen presterar mest och bäst är de där gångerna vi går iväg och tränar fastän vi allra helst bara skulle vilja lägga oss/ligga kvar i soffan. Det är ju då vi ser till att stanna kvar på samma träningsnivå eller kanske tom öka. Vi stärker rutinkänslan ytterligare. Vi klarade av att besegra soffpotatisen!

Bättre att gå och träna lagom än soffa ihop fullständigt!

Jag hade precis en sån dag förra veckan! Jag hade jobbat hela dagen. Trött. Förkylning som lurade i kroppen, men inget halsont. Hem och äta och lägga barn, och sen träna? Men jo, jag kom iväg, och tänk vad man känner sig duktig sen!

Det blev en ganska normal träning där jag både körde styrka och lite motion efter. Träningscykel är inte på långa vägar lika jobbigt som crosstrainern men ibland får man ändå välja den. Jag gör det ibland pga ömma fogar och också om jag inte känner mig superalert.

Bättre att gå och träna lagom än soffa ihop fullständigt.

Kommande vecka hoppas jag kan erbjuda nystart på joggingen! Sa jag att jag har köpt nya löparskor? Nike igen, namnet är så långt så det låter som en travhäst: Nike Air Max Moto 5 +
Det lilla +:et står för den där ihopkopplingen med iPod som man kan göra. Vi har dock ingen, ännu. Någon som har en iPod? Använder ni den när ni springer?

Bild: Latmasken

