Senaste veckan har bjudit på helt underbart vårväder. I torsdagskväll gick jag från en kvällsaktivitet med jobbet vid Stureplan till t-centralen och jag fick nästan en känsla av att jag gick i en annan storstad. Det var folk ute. Det var varmt! Härligt!

Till valborg ryktas det som brukligt om kallt och regn men vi får glädjas åt att april har bjudit på en fantastisk vårvecka med sol och värme. Naturen har fått en ordentlig kick och växtligheten frodas, och likaså pollen.

Vi brukar ju ofta hinta om vad det är för mässor på gång, mest i Stockholm men även i Göteborg. Denna veckan och helgen är det tre fackmässor som pågår; GastroNord, Vinordic och Nordic Bakery. Min mamma är i branschen och har varit på GastroNord jag vet inte hur många år. Nytt för i år är dock att Vinordic öppnar för allmänheten i två dagar. Med andra ord har ni ingenting inbokat idag lördag 26 april så kan ni gå på vinmässa!
(tänk dock på att det är åldersgräns 20 år, inga barn!)

Prov på föreläsningar och smakprovningar:
Vi provar ett urval högklassiga champagner från Bollinger och Ayala mot dito ostar från Androuet.
Hur olika smakar Västerbotten med olika viner? Av och med Håkan Larsson, Allt om vin.

Ja tack, kan det blir bättre? Champagne och ost, och Västerbotten och vin?

Street underhåller denna helg med Smyckes och accessoarsmarknad, och det innefattar mer än vad man kan tro.

Smycka dig är Streets smyckes- och accessoarmarknad där vi har vidgat våra vyer! Träffa modister, tatuerare och frossa i smycken, skor och handskar. En helg fullspäckad med modevisningar, workshops, konserter och cykel/skateboard-jam.

Jag känner ändå att jag precis som Jessica vill säga – GÅ UT! Var ute, passa på medans solen och värmen är här!

Det finns förvisso inget dåligt väder, bara dåliga kläder, men det är 17 så mycket enklare att gå ut när solen skiner!

Trevlig helg!!


Bilder: Vinordic.se och Street Stockholm.se

