Man kan ju fråga sig vad den rubriken vill säga. Den vill säga att återigen stoppades träningen av halsont. Förkylningskänsla som kom smygande i torsdags. Med halsont blir det som vi vet Träning NoNo! Efter ett samtal med min PT, eller snarare Jessica, kom jag fram till att ingen hårdkörning på Nautilus med halsont, däremot en kvällspromenad på 30 minuter fick det bli!

Som ni kanske minns av tidigare inlägg om träning vid förkylning här och här, beror det lite på ansträngningen vad man bör göra om man känner sig lite hängig.

Just torsdagen hade jag kommit ihåg att ha stegräknaren på mig. Jag visste att jag skulle gå en del på jobbet den dagen inkl lunchen, och det var lite kul att räkna vad det kom upp i. Dagen på jobbet (inkl 10×2 min promenad till o från tåget) + 30 minuters promenad hemma på kvällen blev = 12.000 steg! Jag tycker att jag hanterade en avbokad träning mycket bra. Jag valde att träna på ett annat sätt istället före sofflocket!!

Dessutom, ingen gladare än jag, i fredags kändes halsen bättre och på lördagen var jag så gott som ny! Jag känner dock av att pollensäsongen är igång, men det kan jag överleva!

På lördagen blev det långpromenad så pass att jag faktiskt hade lite träningsverk i söndags. Jag tyckte att blivande mannen gick lite fort men jag kämpade för att hänga med så det blev en rejäl powerwalk!

Söndag kändes det okej att träna på Nautilus även om jag inte körde på i värsta farten. Jag valde tom bort crosstrainern som annars får svetten att rinna (eller vad säger jag, fina flickor transpirerar ej) mot träningscykeln och lugnare tempo.

Jag och träningsrutinen överlevde en förkylningsattack och nu kör vi på igen! Kommande vecka är faktiskt helt uppbokad och vet inte hur jag ska försöka pressa in någon träning i schemat. Hur gör man då, sena kvällar lockar inte till hemmaträning heller. Jag rapporterar nästa vecka hur jag löste problematiken, om jag gjorde det! Tips mottages tacksamt! Kan man tjuvträna??

Bild: Gamla Latmasken

