Lovely lovely – solen är här. Ett tag till ska den stanna dessutom enligt väderprognoserna. Varmast i Svealand nästa vecka så jag väntar med någon slags bävan ändå – för tänk om man tar ut solglädjen i förskott och så sitter jag nästa vecka o ser regnat utanför jobbfönstret?! Å andra sidan är det föga entusiasmerande att se solen utanför – jag vill vara ute i den!!! Men jag och min lillsiss kan luncha på konserthustrappan och det är inte fy skam!!

Glöm inte STREET bröllop som går av stapeln i helgen – jag skrev om det tidigare här.

Idag när jag var och tränade på lunchen hade jag en fantastisk instruktör. Hon sa just det som jag försöker betona – tänk inte på hur jobbigt det är utan tänk på att ni stärker er hela tiden när ni tränar. Se det positiva i situationen – inte att ni inte orkar eller att det känns tungt – tänk POSITIVT!!!

Att kunna träna på lunchen är verkligen en förmån – tänk att börja helgen idag med att det ”känns” i hela kroppen – helt fantastiskt och vad det gör för humöret – ni bara anar inte. Det gör dessutom joggturen imorgon bitti lite enklare!

Imorgon är det dags för födelsedagskalas hos oss – vi firar en 10 åring – det kan t.om vara så att det står i lördagens DN men jag vet inte säkert om det är lördag eller på söndag.

Jag ska iallafall baka cupcaces och bjuda gästerna på lite sallad och nybakt bröd.

Jag använder alltid en muffinsplåt som jag lägger formarna i – då blir det perfekta muffins – höga dessutom.

Jag köpte idag stora snygga formar på Mique – ska bli spännande att prova sådana – med choklad o jorgubbsfrosting tänkte jag. Eventuellt en chokladtårta också men vi får se! Jag har en period när baka på helgerna är bara mysigt. Andra ggr är det mest något som hänger över mig. Tur för min Astrid att jag är bakbenägen just när hon fyller år *ler*

Ni som älskar att baka – Leilas nya bok – A piece of cake – gissa om jag kunde motstå den – näe, njet, no! Den kommer i posten inom kort!

Jag har en uppgift till alla läsare i helgen – ÄR det fint väder – ta en utefika ! Ta med termosar och gör goda matiga smörgåsar – mörkt bröd, rökt lax, babyspenat eller salami och brie och mumsa i solen. Jag ska försöka göra det på söndag – för sen är det en lång vecka igen – NJUT av solen!!!

Ha en underbar helg i solen!

Bilder: Wikipedia, Natur och Kultur

