Det går framåt, i sakta mak. Det är egentligen det bästa eller hur, bara det att jag har ett delmål som närmar sig med stormsteg. Ja, inte resultatet, utan datumet närmar sig fort. Bröllop som ni vet.

Jag har tränat på Nautilus två gånger och det är jättebra. I söndags kändes det faktiskt lite tungt. Jag var trött och det var snöslask ute. Men rutinen gjorde att jag liksom inte ens tvekade. Det står i kalendern. Jag ska träna!

Träningarna går bra, tom crosstrainern går lättare nu! Det är snart dags att öka på ytterligare 5 minuter i tid, eller kanske svårighetsgraden m a o motståndet. Jag antar att det beror på vad jag vill uppnå, muskler eller less fat.

När vi gjorde matsedel för veckan i söndags tog jag hjälp av två matbilagor från Må Bra. Min mamma prenumerar och lägger dem hos oss när hon läst klart. Det tackar jag för!

Tisdagskvällens mat är jag riktigt nöjd med. Senapsdresserad quorn. Låter stiligt, dresserad. Jag kör inte GI så här serverades det med koktpotatis. Quornfiléerna stekes som vanligt. Jag gjorde en dressing på fransk senap, matolja och flytande honung + en del vatten för annars blev det väl starkt. Potatisen skars i bitar, quornfiléerna skar jag i strimlor och sen över med dressingen. Detta serverades såklart med massor av grönsallad (och tomater och gurka) Mycket gott!

Nu får vi se vad vågen säger framöver! Heja mig!

Bild: Latmasken och Må Bra

