Som Jessica skrev så har vi fått förmånen att prova lite nya quornprodukter, och så även min familj!

Vi har testat tacofärs och nya korvar! Min familj är vana quorn-ätare eftersom vi inte äter kött, fläsk eller kyckling. (barnen äter dock all sorts mat, på dagis och i skolan)

Vi började med att prova den nya tacofärsen i fredagskväll. I jämförelse med vanlig quornfärs innehåller tacofärs bönor, paprika och den är smaksatt med kryddor. Lillkillen på 2 år ratade som vanligt allt på tacobuffén och åt en tortilla med gräddfil. Johanna som är 10 och gladeligen äter tacos morgon, middag, kväll tyckte att det var gott. God smak, men, usch för bönor!

Personligen tycker jag att det går utmärkt att steka och krydda den vanliga quornfärsen till god tacofärs, en färdig tacofärs känns lite, ja, onödigt? Jag håller dock med dotter att det var god smak, men bönorna hade även jag kunnat vara utan.

Korvpaketet kom väl till pass lördaglunch när Johanna hade varit och dansat bugg i flera timmar. Lunch och lunch, vi åt väl vid 14.30-tiden, och då var det gott med mat kan jag säga! Quornkorv och fullkornskorvbröd, mums, sa vi vuxna, men barnen rynkade på näsan. August kör en anti GI så han äter ju bara bröd, potatis och pasta nu förtiden så det ska vi nog inte bry oss om, däremot Johanna smakade och åt upp sin korv men sa att den var torr och smaklös. Ja kanske det om man är van med hot dog?

Jag gillar dock att det utvecklas inom området och kommer absolut att leta i fryshyllorna efter nya varor!

Bild: Star PR

