Jag blir retad på jobbet. Dock med glimten i ögat! Jag har under en längre tid varit i någon slags o-shoppingfas. Ingen inspiration, less på överkonsumtion och därtill varken tid eller lust att shoppa. Oköplust om ni minns.

I mars åkte vi 4 glada kollegor till Sundsvall på besök, där vi har ett stort kontor. Efter incheckningen på hotellet hann vi med en liten shoppingsväng på stan innan butikerna stängde för dagen. Jag blev rejält påhejjad och lyckades faktiskt köpa ett par byxor och en blus.

Efter denna förlösande händelse har shoppingen lossnat lite måste jag säga. Eller kan det vara så att hela familjen varit i akut behov av nya vårkläder? Båda barnens fötter har ökat i storlek och i kombination med utslitna skor var det ett skriande behov av nya gymnastikskor nu när vårsolen vågat sig fram. Detta har resulterat i flera nya par skor i hallen. Min fötter har inte växt men även jag behöver någonting nytt på fötterna. Vad vet jag inte ännu.

Jag har ännu ej förlikat mig med pumpsens återkomst. Minnen från gymnasiet med bruna då dyra pumps i skinn, med stålklack flimrar förbi ögonen. Jag har gärna höjd på klacken, men inte tunn smal och vinglig. Jag är sån som går fort, och visst det kan man göra med tunna smala vingliga skor också, men det ser inte bra ut!!

Nåväl, nya vår skor med för mig passande klack behövs och och och, jag ska köpa mer, nämligen ett par nya jeans också. För igår köpte jag mig nämligen en ny tunika på MQ som går i rött och blått i härligt mönster. Den kräver sina blåjeans. (omöjligt att inte tänka på Kent när man skriver blåjeans, ack ack) De ska sitta perfekt, så jag får kanske leta ett tag. Har dock fått tips om TopShop på jeansfronten och det skall undersökas.

Jessica skriver helgbloggen så jag passar på att önska er alla en trevlig helg med orden ”- Varför får jag inte på mig dina blåjeans…..”

Bilder: Ecologic blus och pumps från Lindex.se

