gb08-lakritspuck.jpg

Nu är våren verkligen här. Vilket underbart väder det har varit de senaste dagarna! Jag har visserligen suttit inne och jobbat och solen har gassat rakt in i min skärm, men ändå. Vilken blå himmel, vilken värme!

Med våren kommer glassnyheterna från GB. Och vem är tillbaka om inte min gamle goda vän Lakritspucken. Det ska bli otroligt trevligt att träffas igen snart! Lakritspucken var min favoritglass på det glada 80-talet. Det står att den kom 1982 men det står inte när den försvann, men jag minns saknaden!

Övriga nyheter i år är bla två stycken Magnum, Magnum Java och Magnum Mayan Mystica.

Magnum Mayan Mystica är en mjölkchokladglass med smak av kanel, muskot och honung med influenser från Mayakulturen där choklad ansågs som gudarnas mat. Magnum Java är en vaniljglass med ett mjölkchokladöverdrag av extra god kvalité och en högre kakaohalt.

Barnen tros vilja ha Footballissimo och Cornetto Frutti Disc. Jag tycker att de ser lite märkliga ut men okej barnen kommer nog att gilla dem.

Vi har också Ananas splitt, Solero Strawberry & Banana smoothie, Cornetto Citron och Calippo Refresh. För egen del tycker jag att det låter som vuxenglassar utan tvekan. Gillar barn ananasglass? Calippo i all ära men citron och ananas? Solero som tidigare varit så goda, men hur tänkte de med bananglass? Jag har inte hunnit testa ännu så jag ska inte döma.

Testat däremot har Tasteline gjort. Här är en länk till deras test av årets alla nya glassar! Ris och ros!

Har du hunnit prova någon av nyheter? Vad tyckte du?

Bild: Eget collage med glass från GB.se

