Här kommer en liten avrapportering hur det går med latmaskens försök till motion och viktnedgång. Träningen känns faktiskt bra! Jag trivs med stället och jag har fått in bra rutin på att boka in träning i kalendern och att åka dit.

latmasken.gif

En väska packas med skor, vattenflaska, hänglås och mobil med öronpluppar för radio eller MP3-lyssnande. Väldigt irriterande när jag en gång kom ner utan hänglåset. Ett måste för att kunna låsa skåpen typ. Det var bara att åka hem och hämta.

Först värmer jag upp på en träningscykel, för att sedan köra ett antal olika maskiner. Jag har ganska mycket fokus på armar, rygg och mage, vad gäller styrketräningen. När styrkan är klar kör jag ett motionspass. Oftast på träningscykeln men som jag skrev om förra veckan har jag nu också provat och fått smak på crosstrainern. Den tar bra kan man lätt konstatera! Det ska bli mer crosstrainer framöver!

Rubriken hör ihop med att jag i torsdags hoppade över träningen då jag kände mig allmänt förkylningshängig med halsont. Som Jessica skrev om i veckan Inte träna om man har ont i halsen. Tack och lov kände jag mig piggare redan i fredags och därmed vågade jag mig på att träna i helgen, även om jag tog det lite lugnt faktiskt.

Just nu befinner jag mig i en fas där det gäller att bita ihop och köra på, inte tappat lusten. Det märks ännu inga resultat av träningen och den automatiska peppningen som kommer av det uteblir därmed. Vågen säger ingenting. Kläderna sitter ungefär som tidigare. Så det är nu jag behöver extra mycket att rutiner och annat som gör att jag kärvar på. Dessutom finns ju faktiskt vetskapen om att snart SNART så kommer det att märkas!

En annan sak som jag tycker peppar, är träningsvärk! Direkt efter träningen är du härligt mör i musklerna. De närmaste dagarna efter känner du av träningsvärken, lite eller hemskt mycket. När jag har den känslan i musklerna är det som en ständig påminnelse om Att jag tränar! Jag tränar, jag är duktig, jag låter blir den där kakan som erbjuds på mötet!!

Denna veckan är en disaster vad gäller träningen. Ensam med barn och ingen möjlighet att komma iväg. Det är alltså nu jag ska sättas på prov med hemmaträningen? Hm…ett nytt försök!

Mer träningsvärk till folket!

