Yes, vi summerar påskhelgen och tänker framåt.

latmasken.gif

* Mat
Generellt tycker jag att vi har ätit bra mat, däremot har jag vid några tillfällen ätit för mycket. Onödigt men svårt när det är rackarns gott och man tuggar för fort och sen är attans proppmätt. Godis då, jo, lyxpralinerna var syndigt goda och vi har ätit 1-2 per dag vilket är strålande, men, tyvärr har jag även doppat fingrarna i barnens påskägg. De fick ägg från flera håll i familjen och från rara grannar. De har godis för måånga lördagar framöver kan jag säga.

* Motion
Nautilus som i vår stad ligger på kommunens bad och idrottshus ansåg sig också ha påskledigt och var stängt både fredag, lördag och söndag. Lite väl mycket tycker jag och fler talet vänner. Detta i kombination med idogt snöande och kraftig blåst gjorde att långpromenaderna uteblev i helgen. Vi har dock kämpat oss runt på flera 30 minuters promenader. Inte tillräckligt kanske men bättre än inte alls. Annandag Påsk erbjöd dock äntligen lite styrketräning och jag vågade mig äntligen på crosstrainerna och dra mig baklänges vad jobbigt det var!!

crosstrainer.jpg

* Motivation
Jag är inte helt nöjd själv. Karaktären växte långt ute i urskogen i lördags när köksbordet plötsligt var överfullt med påskägg. Jag behöver bli mer taggad, mer peppad, mer karaktär att undvika matfällorna, sockerbomberna. Idag åt jag dock en näve mandel istället för att ge efter för suget, så helt åt skogen har det väl inte varit, men helt nöjd är jag som sagt inte själv.

Kommande vecka blir lite nya tag och mer träning är det tänkt! Hepp hepp! Torsdag och lördag kommande styrkepass. Hemmaträningen har gått jättebra Hemmaträningen har inte alls kommit igång som jag önskat. Jag måste hitta tid som passar in i den här familjen, och när barnen tittar på Bolibompa fungerar INTE för då kommer yngsta och klättrar på mig. Framför TVn går inte heller i detta huset. Jag måste hitta en fungerade rutin, för mig! I’m working on it!

Tjing/Latmasken

