Igår fick jag ett stort påskägg av min chef. Jättegulligt och omtänksamt, men, jag vill inte äta allt det där. Det behöver jag naturligtvis inte göra heller, men ni vet hur lätt hänt det är, att plötsligt få en arm som går mellan munnen och skålen fortare än man hinner blinka. Att kasta det är jag alldeles för snål för. Jag är dock övertygad om att resten av familjen kommer att uttrycka stor glädje över det stora ägget, allra helst de två yngre.

latmasken.gif

Knepet då, jo, igår kom min käresta hem från Lund med en ask med de finaste chokladpralinerna från Ahlgrens Konfektyr. Och jag inser, att är det fint och dyrt kommer jag att äta med andakt, inget frosseri i sikte. Marsipanfigurerna han köpte får ätas av resten av familjen, det kan jag utan problem avstå!

Eller om man har karaktär att helt avstå är det naturligtvis allra bäst för eventuella viktminskningsbedrifter, men jag har svårt att inte smaka det endaste endaste lilla bit, och kommer därför att avnjuta lundesiska praliner med stor måtta! Bild: Som vanligt latmasken

