Jag är sugen på att göra något nytt till påsk. Framför allt är jag sugen på att slippa äggen – hittade en annan spännande variant hos inreda.com. Tänk att fylla denna med kvalitetsgodis till barnen istället för trista ägg!!

easterbunny-pink3.jpg

Dessutom – varför inte köpa en slags planta till barnen som påskpresent – att få se något växa är spännande. Jag tipsade om dessa egglings hos inreda även förra året minns jag.

eggling-mynta-200.jpg

Jag har fallit för trenden traditioner tror jag. Känns otroligt tryggt att i en ständigt förändrande värld hålla fast vid vissa saker. Samtidigt i andra perioder av livet har jag inte kunnat bry mig mindre. Man har säkerligen faser i livet. Just ju gillar jag traditioner men också historien bakom. Inte att man måste fira innebörden men jag vill att barnen ska försatå den bakomliggande historien till varför vi firar vissa högtider – hör till allmänbildningen helt klart. Sen kan högtider firas på olika sätt och man skapar ofta sina egna traditioner – så också vi.

paskris.jpg

Påskpynta hem är inte min grejj- jag gillar heminredning….ibland och jag tycker mycket är vackert MEN det är inte tokviktigt för mig – jag har velat tro det och jag gillar detaljer men jag har varken ork eller tid för det. Det betyder inte att jag föraktar eller tycker de som håller på med det – har mer tid – vi bara prioriterar olika.

Maten till påsk blir hos oss den traditionella gravade laxen och massor med ägg, målade och inte målade! Tänker ta mig ledigt med minstingen Dante på skärtorsdagen och påskmysa! Baka dessutom – för DET kan jag prioritera istället vilket många andra inte väljer. Vi har helt enkelt olika saker vi tycker är kul.

Glöm inte att baka Hot Cross buns till långfredagen om ni är bakningsbenägna!!

blogg-hot-cross-buns.jpg

Så börja ladda – snart är påskhelgen här!!!

Bilder: inreda.com, wikipedia

