Yes, där satt den. Jag har varit och tränat igen! En gång är ingen gång, men två gånger är en vana! Denna gången gick jag själv och jag känner att jag är bekväm med denna träningslokal. Det är lite trångt bland maskinerna men å andra sidan är det sällan särskilt mycket folk där samtidigt. Det känns bra! Jag kan absolut få en bra rutin att gå dit.

latmasken.gif

OM det inte vore för att veckorna är helt galet fullbokade i familjekalendern. Jag jobbar länge. Fästmannen jobbar länge. Jag prioriterar kompis en dag och tja sen var det fredag. Detta är långt ifrån ett ovanligt problem. Högst vanligt scenario måste jag säga. Eftersom vi har småbarn går det inte heller att lämna barnen själva och åka och träna, om fästmannen är på resa exempelvis. Hur gör man då? Min mamma är otroligt snäll och ställer upp i tid och otid med mormortid med barnen, men det går ju inte att använda sig av henne varje gång det är träningsdags!

Nyfiken som jag är, hur löser ni andra det??

Hur som så ska jag nu göra ett träningsschema. När jag ser över veckan på söndagskvällen, vad gäller övriga aktiviteter och arbete ska jag även boka in träning. Fungerar det inte alls under vardagarna får det bli hemmaträning under veckan och Nautilus på helgen. Stegräknaren på så ofta jag minns för att hålla koll på alla dagarna i veckan!

stegraknare3.jpg

Yes, latmasken är på G!

Bild: Latmasken och stegräknare privat

