Snatta åt er de solstrålar som går att få tag i. Jag känner det som om jag håller på att vakna ur nån vinterdvala allt för tidigt – för alla pratar om att våren verkligen är på G trots att vi i söder inte sett mycket av någon vinter än och jag har lite svårt att släppa tanken på att det faktiskt skulle kunna komma lite snö snart ändå.

Jag saknar att inte ha fått känna snön knarra under fötterna, kylan bita i kinderna och se snön falla utanför fönstret mer än ett fåtal ggr MEN jag får hoppas på mer sådant till nästa vintersäsong.

Det sköna blir att få känna solens strålar värma ansiktet, slippa vantar och mössa och framför allt – se naturen vakna.

Läs mer här.

Igår blev jag av en vän övertalad att springa tjejmilen – så nu finns ingen återvändo. Upp till kamp igen! Ladda Ipoden med ny snabbare musik och sen ut igen! Inte alls tokigt då att det blir vår tidigare – mycket enklare att springa när det är barmark och varmare.

tjej.jpg

Tjejmilenssmycke från tjejmilens officiella webbplats

Så mina vänner – träningsmålet framöver blir tjejmilen 2008 – inte bara genomföra men jag ska fila lite på vad jag sätter för tidsmässigt mål för mig själv, ett tag!

