Jaha tro det eller ej, sakta men säkert håller inställning på att ändras. Kan det vara så att latmasken är på G? Jo, men som jag har sagt tidigare, här sker inget i handvändning. Det ska det ju å andra sidan inte gör när man pratar om mat och träning. En sund inställning med bra och rörelse är nog den sanna melodin, för mig, alla blir visa på sin tro.

latmasken.gif

Nu är tanken att köra mån-tors ordning och reda, vad gäller maten. Inget snask, inget fikabröd i största möjliga mån. När jag skriver i största möjliga mån, menar jag att jag är inte fanatisk. Jag kan unna mig saker ibland, men tanken är att avstå.

Vi har fruktkorg på jobbet och jag äter som det ser ut just nu minst 3 frukter om dagen. En på förmiddagen, en på eftermiddagen och en på tåget hem. Latte drickes på morgonen och om det blir fika på eftermiddagen så blir det te, inte kaffe nr 2, onödiga kalorier och otrevlig bonus i form av magont.

Och, det går bra! Jag förändrar små saker som jag känner att jag kan hantera! Dock måste jag säga att jag är hungrig! Konstigt, för jag äter ju inte mindre, bara mindre onyttigt!

Nästa steg blir att återigen införa träningen mer. Trilskandes höfter saboterar både fysik och humör, men jag kämpar! Enligt planeringen blir det gymbesök i helgen!

Igår när vi satt och äntligen gjorde beställningen på inbjudningarna till bröllopet satt min käre fästman och åt glass, men inte jag. Strongt va!?

