Det är inte klokt vad tiden går fort ibland. Den här veckan försvann i en rasande takt. En sak att glädjas lite extra åt är att solen har lyst med sina ljusa vinterstrålar på oss flera dagar denna veckan. Banne mig om det inte ger extra energi! Om någon går och huttrar kan jag avslöja tillsammans med passagenvädret att det blir varmare snart igen. Tisdag i Stockholm ca 8 grader, detsamma i syd och väst. Norrland behåller sina minusgrader men endast några kallgrader över under nollsträcket.

Känner du att du behöver ladda lite extra en vecka när solen inte har trängt igenom de regntäta molnen kan du gå till Iglo Ljuscafé och äta lunch! Du bokar samma dag senast kl 10. Iglo Ljuscafé hittar du på Hornstull Strand 1, nära Liljeholmsbadet. (ljusrum 1 h + sallad kostar 175 kr)
Fastän jag just ätit tycker jag att dessa salladsalternativ från Vurma låter otroligt lockande:

0. Halloumi örter citron
1. Avokado fetakräm
2. Falaffel tahin morot avokado rödlök
3. Räkor färskost pepparrot
4. Kalkon färskost rödlök
6. Kyckling bacon avokado parmesan
7. Kyckling chévre valnötter äpple honung

Välj antingen pasta, quinoa, eller bara grönt!

Vilken kombination skulle vara ditt första val? Jag tror att jag skulle välja avokado o fetakrämen +quinoa!

När vädret är lite så och så kanske det kan vara mysigt att sätta sig i en mörk biosalong. Helena tipsar om två filmer som lockar mitt intresse! De lite yngre tittarna kanske lockas av Alfons o Milla! Mer bio för de små!

Just nu är det inget problem vad man ska titta på för TV-program om helgerna.

Fredag: Let’s Dance – Fredag kallas också Da Silva-dagen!
Lördag: Melodifestivalen – Denna vecka i Västerås med bla Carola och Andreas Johnsson.

Lägsta oddsen i världen på att Carola och Andreas går direkt till Globen. De hade lika gärna kunnat vara direktkvalificerade. Ska vi sätta en peng på att vi dessutom kommer att säga – Det känns som om vi har hört den här låten förut!

Vi ska imorgon ta bilen till huvudstaden och gå på dop i Lovö kyrka. En ny kyrka för mig och det ska bli spännande och se hur den ser ut!

Jag funderar på att försöka samla kraft och styrka för att bege mig ut i promenadstråken imorgon förmiddag innan det blir bil, kyrka, tårta och senare födelsedagsmiddag hos släkten. Kan det vara så att Latmasken faktiskt så sakteliga är på gång? Mer avslöjanden kommer i början på nästa vecka.

Trevlig helg!

