varinne.gif
Ibland ser det så härligt vårligt ut ute, när man sitter inomhus. Väl ute är känslorna långt ifrån våren och nordanvinden förtar all gnutta av värme som solen försöker pressa fram.

Men på IKEA är det vår redan. Där kommer vårkollektionen fram och jag blir så längtande i kropp och själ efter vårsolen. Denna otroliga kraft som får hela naturen att vakna till.

Jag ser naturligtvis framför mig en solig vårdag på torpet. Insekterna har just vaknat till och irrar omkring i grästuvorna. Det vita korgbordet är uppdukat med fika. Jag sitter i korgstolen med en ny oläst tidning. Underbart!

(Jag petade omkring lite löv på tomten i helgen, ja kratta kan vi knappast kalla det, hur som hittade vi en sovande nyckelpiga. Åtminstone sa jag till August att den sov. Vi la tillbaka löven på den och sa att det är nog bäst att han får sova ett tag till. Jag känner samma sak. Väck mig när värmen kommer!)

Bild: Eget collage med bilder från IKEA

