Jag förstår det inte – jag har massor med kokböcker och givetvis tillgång till alla möjliga receptbanker på nätet. ÄNDÅ står jag där och är less på sånt vi ofta äter men en smula ovillig att prova nytt.

Varför är det så? Jag har skrivit lite om varför jag tror det blir såhär förr – när jag skrev om att uppfinna hjulet varje gång – att vi vill ha guldkant på varje dag. Unna oss det goda som tröst för en hård dag. Här skrev jag om det.

Jag gjorde iallafall som så att jag gick med i viktklubb.se för att få lite nya idéer. Jag har förstått att det är schemat jag behöver – att någon annan bestämmer för annars skulle alla kokböcker och receptsiter vara aldeles tillräckliga.

med-mangosallad.jpg

Igår testade vi tortillas med fetaostkeso och spenatfyllning – fantastiskt gott och det kan jag LOVA hade varit något jag aldrig vågat testa och jag hade aldrig trott att barnen hade ätit det!

tortillas1.jpg

Jag ska iallafall fortsätta hämta min inspiration från viktklubb och även om jag justerade detta recept för att passa just oss så är grundidén därifrån. Jag hoppas min matinspiration återkommer på färden!

Bilder: privata

