korsord1.gif
Det går i perioder, mitt beroende av korsord, men nu är jag fast igen. Det är ju så kul. Det är faktiskt lite som en god bok, man läser löser lite, springer ifrån för att göra någonting och sen fort tillbaka för att läsa lösa lite mer!

Mina favoriter just nu är fredag och lördagskryssen i DN. Ett tag löste jag gärna på nätet också men eftersom jag nu försöker låta datorn vila på helgerna när tid finns så blir det endast kryss i pappersformat.

Länktips

www.korsord.se
www.webbkryss.nu
www.kryssapanatet.nu

På många av dessa webplatser finns också Sudoku för dem som är fast i det!

På somrarna brukar jag faktiskt frossa loss med en korsordstidning för soliga dagar på stranden eller regniga dagar framför brasan. Allt funkar! Glöm inte heller bort att det är jättekul att lösa korsord tillsammans!

Bild: Privat

