Det är mycket regn nu ett tag. Vi har vår lunchmatsal på våning 8 med utsikt över taken och på sistone har det varit regnstänk på fönsterna och grått grått grått. MEN, om vi ska tänka positivt och det ska vi ju, så har jag märkt att det har blivit ljusare om dagarna. På fredagar slutar jag tidigare och kommer hem ca 16. Tidigare har vi haft ytterlampan tänd för det har varit så mörkt, men nu behövs inte det längre klockan 16! Det går mot ljusare tider trotsallt!

Det stundar en fullspäckad helg. Dottern har öppet hus på skolan. Det visas nyrenoverade lokaler och barnen har skoltid 9-12. Jag ska dock sätta mig på tåget mot huvudstaden och gå på Bröllopsmässa!

Det ska tittas på show med brudkläder. Det ska provas ringar. Det ska undersökas inbjudningskort. Det ska deltagas i tävlingar och helst vinna också! Grand Hotel och Spegelsalen är perfekt för ändamål kan jag säga. Jag var där redan 2005 i sällskap som tärna med vännen C som planerade bröllop då, och nu är det äntligen min tur!

Vad händer mer i helgen för er som redan har sagt Ja. Tex har vi fackmässan Formex som fortsätter även lördag och söndag. Det som Jessica rapporterade så bra om här.

Som prenumerant på nyhetsbrev från Kolonigården får man nu ett erbjudande på Hasseludden Yasuragi med ljusterapibehandling värde 400 kr om man bokar dag eller övernattning där. Med tanke på regnet som jag skrev ovan, kanske det kan vara en god idé! Gå in och registrera dig på nyhetsbrevet du också, länk här!

Yasuragi erbjuder som första spanläggning en unik behandling: ljusterapi med färg och ljud. Färgterapin med oblandade, hela rena färger har en självläkande effekt på kroppen och du uppnår en fysisk och emotionell balans. Färgterapin kombineras med en ljudterapi; SoundHealth klassiskt utvald musik som är specialbehandlad för att skapa en rytm som är stimulerande för själen. Välj mellan följande program: De Stress, Relax, Concentration, Thinking, Learning, Productivity, Motivation och Increased vitality.

bassang_tehus_small1.jpg

Som medlem på Stadium.se finns mycket att tillgå, tex har de auktioner. Just nu kan du buda på en wellnessresa för två till Varberg Kurort.

I samarbete med Casall, Varbergs Kurort och Annette Lefterow arrangerar Stadium den 27-28 mars en tvådagarsaktivitet med tema wellness. I detta exklusiva paket, avsett för två personer, ingår en övernattning vid Varbergs Kurort Hotell och Spa (helpension med frukost, lunch och middag), en massagebehandling samt tillgång till anläggningens aktivitetsutbud med bad- och bastuavdelning. Vid arrangemanget medverkar även Annette Lefterow, som under er vistelse i Varberg kommer att hålla ett föredrag, genomföra ett wellness yogapass och coacha respektive deltagare individuellt under cirka 15 minuter. Intäkterna från auktionen går oavkortat till Barnfondens arbete i Indien för att förbättra barns livssituation. Särskilt fokus ligger på utbildning och hälsa.

Ljus och spa, det är väl precis vad vi behöver i januari februari innan våren börjar ge oss ny kraft. Fästmannen och jag hade faktiskt en trevlig tradition tidigare att alltid åka iväg just till Hasseludden i februari förr om åren. Detta avbröts när sonen kom och 2007 var jag faktiskt i Paris istället med väninnan C som jag skrev om ovan. Februari 2008 är fasligt fullbokat redan, hos oss, Hasseludden har nog platser kvar! Vi får se hur vi ska fylla på med energi men ljust blir det nog imorgon i Spegelsalen på Grand Hotell!

Trevlig ljus helg!

Bild: Wikipedia och Hasseludden

