hm.gif

Ni har väl inte missat att HM i nya katalogen har en ekologisk kollektion för dam. Dam och dam, kläderna är moderna och snygga! Organic Cotton! 100 % ekologisk bomull.

Min favorit är blusen allra helst i den röda färgen, men den finns också i brunt och vitt och de är också väldigt fina! Byxorna ser väldigt raka och tajta ut och kanske inte kommer att hamna i min garderob men de är snygga till blusen och stiliga i sin lite glansiga look.

Klänningen med sk fjärlisärmar och frill som på svenska blir krås, påminner faktiskt lite om den som fanns på Lindex i vintras och som jag såg på rean idag!

Väskan är inte ekologisk men ligger på min önskelista. En stor rymlig väska i modernt stuk, för en human summa! Påminner lite om en sån där höpåse till hästen!

Lätta ballerinaskor fungerar även sommar 2008 och jag blev utan förra året och tycker att det därför är min tur i år! Finns i ett flertal färger, bla guld och silver!

Weronica har också skrivit om Organic Cotton förra veckan och har en bild på den fina knytblusen!

Bild: Eget collage med bilder från HM

