Tanken är att jag ska börja ett nytt liv, eller snarare återfinna det där som jag hade hittat till i somras, men jag tänkte inte skriva så mycket om det idag tror jag utan det kommer nog mer nästa vecka!

latmasken.gif

Nu tänkte jag berätta att idag har jag varit ute och lekt med barnen i snön. Närmare två timmars pulkdragande, platt på cykelvägar och uppför vid pulkbacken! Här pratar vi seriös bonusträning!

Konditionsträning i kombination med styrka!

Ett tips är att ta den där backen som ligger en bit bort. Du kommer vara trött redan när du kommer dit, men sen är det lek och skoj så det hinner man glömma bort, tills det är dags att gå hem igen *ler stort*. Hem måste man ju så det är bara att kämpa på med trötta barn i pulkor.

Självklart är det perfekt träning att vara ute och pulsa i snön även utan barn! Har du tillgång till någorlunda rena cykelvägar eller spår kan du ju också träna löpträning med Icebug eller Yaktrax!

Önskar att jag hade några fina bilder att visa från dagens snölek men 1) Jag vågade inte ta med kameran och 2) datorrummet ser inte ut som vanligt och VAR är sladdarna till att ladda in bilder? Jag bjuder därför på en gammal härlig snöbild från när Johanna var liten! Nej, vad sitter jag här och lovar, fotohårddisken är ju också urkopplad. Nähä då kan jag inte erbjuda några bilder alls idag dessvärre, men å andra sidan är ju inte alltid fina bilder det viktigaste på en blogg!

Snötäcket skiljer sig ju väldigt i stora delar av landet och jag kan ju bara referera till min egen mälardal som blivit så härligt vit de senaste dagarna. Jag blir jätteglad om ni läsare berättar hur det ser ut utanför ert fönster, och vad ni har för uteträning/bonusträning i januarimånad!

Snökram!

