Vi har semester jag och sambon, förlåt fästmannen! Jag skulle ha jobbat mellan jul och nyår men då blev sonen sjuk och jag körde en kombination av arbete och VAB med hjälp av mormor. (Jag jobbade alltså en dag och VAB’ade den andra, inget fusk här inte!)

Denna veckan har vi semester, och alla är faktiskt friska igen! Som jag pratade om tidigare så pågår renovering av arbetsrummet, som vi oftast här hemma tidigare kallat datorrummet eller skräprummet. Det är slut på det nu. Nu ska det bli ett trevligt arbetsrum! Två skrivbord och bra förvaringsmöbler vill vi ha! Vi får dessutom dras med ett klädskåp då radhus ej inhyser tillräckligt mycket garderober. Frågan är hur vi ska göra med gästsängen som mest har varit ett ställe att lägga saker på. Gästsängar är bra att ha, men tar stort plats! Tips någon?!

Skrivbord eller nej faktiskt skulle jag ännu hellre vilja ha ett dataskåp! IKEA’s Alve, som Jessica har, är både snygg och praktiskt. Skrivbord, datorgömma, och förvaringsutrymme allt i ett. Perfekt. Ett endaste aber är väl att det blir lite mycket pengar om vi ska ha två stycken. Jag funderar på alternativ, ett smärt dataskrivbord kompletterat med bokhyllor/skåp. Nåväl, IKEA-besök troligen fredag!

Taket och lister är redan målade en första gång, men det räcker ju sällan så strykning två sker imorgon. Sen är tanken att vi ska börja rolla väggar. Jag undrar dock om vi har tagit oss vatten över huvudet, bokstavligt talat. Färgen GURKÖRT från Nordsjö’s samarbete med MIO såg på nätet ut som en vacker mild turkosnyans, men jag ser på en annan sida att det är använd som färg till vatten på en väggmålning i ett barnrum, SÅ hade jag ju inte tänkt mig. Men det är väl bäst att färgen får nå väggen innan jag börjar skrika, eller? Denna färg ska hur som blandas med en mild HAVSBRIS! (vit, med inslag av blått och grått i nyansen)

Ja detta ska bli mycket spännande! Hur kommer det att se ut, men framför allt, hur lång tid kommer det att ta innan vi är klara?!

På återhörande!

Bilder: IKEA och Nordsjö

