Trög start i detta hem efter partygrannar och hostiga småpojkar men 2008 ska gå i det positiva tänkandets fotspår har jag bestämt! Så det är bara att bita ihop och försöka tänka vidare!

Mina planer för ettbraliv 2008 är att gå mer på djupet inom flera intresseområden – personlig utveckling, globalafrågor, litteratur och hälsa. Mitt syndfulla leverne under julen har säkert satt spår men jag är av den åsikten att det finns en del gånger när man får släppa alla krav och bara äta och jäsa och göra det man vill MEN det jag vill utöka hos mig och andra är att hitta godare nyttiga alternativ – så fler och fler hemskt onyttiga saker försvinner – man väljer bort dem helt enkelt. Jag kanske har fel men jag tror också att sköter man sig i övrigt så kan man sväva ut inom vissa områden mer utan att det får följder. Det är när man söker guldkanten på varje dag som det får stora följder inom alla områden på sikt! Säkerligen säger vetenskapen en hel del om mina teorier men jag tänker inte försvara dem vetenskapligt – bara leva efter dem själv *ler*

Planer är bokklubb, mer inriktad träning, mer fokus på frågor som påverkar det liv vi lever idag vare sig det är inom hälsa eller globala frågor.

(Här finns nu möjlighet att lämna önskemål för den som vill – maila in till mig eller Marie!)

Hur många vet egentligen var oroligheterna i Pakistan bottnar i. Det är inte meningen att vi ska prata komplicerad politik eller egentligen ha åsikter för eller emot – däremot kunskap nyckeln till mycket i världen. Jag har t.ex tänkt skriva om förtjänsten med biobränsle men också dess baksida – så att vi ser båda sidorna av ”myntet”. Att vår vilja att rädda världen på olika sätt och skapa nya alternativ – inte är helt okomplicerat och kan skövla mark och få priser att stiga.

Jag lämnar er med detta och kan lugna er med att min nästkommande blogg är en helt okomplicerad blogg från mig med ett recept på Chokladmoussetårta, på tal om just julens utsvävningar *ler stort*!!

Jag önskar er alla en underbar nystart 2008

