Jag har fått äran att börja sammafatta detta händelserika år som påbörjades i slutet av februari 2007. Det som slår mig när jag läser igenom allt är att vi har haft en fatastisk bredd under året. Mat, träning i olika nivårer, träningsmotivation, träningskläder, utvärdering av matställen, cafeer, boktips,mässbevakning, loppbevakning, personlig utveckling, företag, musik, tips på livsmedel, eventkalender – ja väldigt mycket olika saker alltså.

ettbralivbild_1173040839.jpg

Såhär skrev vi inför starten:

”Tanken med denna blogg är att samla allt som rör Ett bra liv. Vad behöver vi idag 2007 för att leva ett bra liv?
Det är givetvis upp till var och en och det vi skriver här på den här bloggen är vår synvinkel på det hela, som vi gärna delar med oss av!//Som småbarnsföräldrar 30 + mitt i livet, en i storstan o en strax utanför, VET vi hur lite tid man ofta har. Funderingar kring klimat och miljö är stora och produkter som är rättvisemärkta eller bara kravmärkta får större plats i varje hushåll och människor tar till sig detta mer nuförtiden jämfört med förr – det är inte lika “alternativt” som det kanske sågs förr. Fler tänker över hur vi lever våra liv – fler vill leva mer här och nu. Vare sig man har familj eller inte så är människor idag uppbokade på ett helt annat sätt än förr – man måste skapa luckor, planera in egentid och välmåendetid – det är inte helt självklart att man gör det eller vet hur man gör det.

När det gäller fritiden, motionen och maten kämpar vi som alla andra med att få det att gå ihop – tids och näringsmässigt och vi vet hur svårt det kan vara att introducera både mat och träning när man inte riktigt vet vad det är, hur man gör eller om det passar – vi ska försöka klargöra, recensera samt ge tips och idéer kring detta.

Vi får se hur det artar sig – eftersom!”

Artade sig gjorde det och vi fick fler och fler läsare. Efter sommaren påbörjade vi ”utmaningen” för Hammarbyskolan. Det var hemskt kul och såhär i efterhand är det kul att se vad vi åstadkom med en del av personalen. Utmaningen fortsätter i vår!

Här
kan ni kika på tidigare utmaningar.

soloverhav2.jpg

Här finns alla våra inlägg om motion och träning.

Mina absoluta favoriter att skriva har varit alla inlägg om personlig utveckling men också ett speciellt inlägg i september om att stoppa huvudet i sanden. Det bästa med att skriva har faktiskt varit att få mer info om hemskt många saker. I möten med andra människor lär man sig ofta inte bara mer – utan även mer om sig själv också.

Vi har även haft några gästbloggare under året – dem hittar du här.

Tillkommit har även tävlingar gjort och julkalendern men nu är det Maries tur att ge sin syn på resan!

Marie här!

En av de saker som fascinerar mig mest är hur otroligt mycket jag lär mig tack vare Ett bra liv! I oktober skrev jag om bröstcancer i samband med Rosa Bandet, och det var otroligt lärorikt!!

Jag också blivit mer medveten om miljö och ekologiska produkter under året som gått. Det gäller både mat som ekologiska kläder till vuxna och barn. En nyfunnen vän är blingo! Galet kul att vi fick ha smygpremiären på vår blogg!!

Något annat som har varit väldigt roligt, när det begav sig, och banne mig ska komma tillbaka, är lilla Latmasken!

Jag vet inte om jag är nån latmask (eh jo) men jag kan ärligen säga att jag är långt ifrån träningsnarkoman, och det är förbaskat svårt att kombinera arbete, småbarn, pendling och dessutom helst lite motion, DET är sant alltihopa!

Latmasken hälsar att det är aldrig försent att börja om, och det är precis vad jag själv ska göra, och det vore jätteroligt om vi är flera som kan följas åt!

Jag rundar av med att säga att det är fantastiskt roligt med all respons vi får! Självklart jobbar vi vidare med bloggen, och tar gärna emot önskemål om ämnen och förslag på andra roliga eller allvarliga ting!

GOTT SLUT!

Bilder: Privata samt Blingo enligt ök

