Hoppas ni alla därute haft en skön jul! Det har jag och familjen haft och igår jäste vi i sofforna och läste, spelade spel och såg senaste Harry Potterfilmen. Jag har inte ens loggat in på internet sen i lördags – en stor bedrift och befrielse! Som ofta på annandagen börjar det dock krypa i kroppen – måste GÖRA något!!

Mår inte bra av att sitta still längre – äta och snaska och inte göra nå´t! Just när jag skriver detta så fick jag ett sms från Marie som är ute och powerwalkar – känns ju inte bättre för mig precis då , speciellt inte som maken är ute och löptränar dessutom *ler stort* men Marie är fantastiskt duktig tycker jag…okejrå – Magnus också *S* men han har lämnat mig att blogga allvarliga saker med fyra barn hemma ….

Såhär med ett nytt år på gång 2008 som övergår i ett Råttans år i februari 2008 så kanske fler funderat lite på vad som väntar framöver. Jag är född i Råttans år och det är fjärde gången jag lever i ett Råttans år – tidigare är var 1972, 1984, 1996 och så nu! Eftersom jag plockar det bästa av det mesta *ler * så borde året som påbörjas i februari var extra mitt och extra betydelsefullt så det suger jag åt mig!

Men tillbaka till planer och idéer för framtiden – inga löften – jag gillar inte nyårslöften – men jag brukar skriva upp vad jag vill tänka extra på under året som kommer.
Sen tar jag fram dem då och då under året och påminner mig om de tankar jag velat spara.

Alla ni som har idéer och inte vågar – här är något för er! Jag kom i kontakt med dessa i december – rätt kul och definitivt ett sätt att ta sig iväg om man funderar eller kanske redan är flygfärdig men med behov av en sista knuff…

banner.jpg

”Det finns två flitigt använda meningar i vårt företag, det är ”Hur svårt kan det va?” och ”Det löser sig”. Vi är trötta på att alltid få höra hur svårt allting är, vad som inte går och hur man inte bör göra. Som att det till exempel inte går att författa, designa och ge ut en bok på ett halvår – hur svårt kan det va? Eller att det krävs ett förlag för att kunna finansiera en bokutgivning – det löser sig, det gör det alltid. Men visst har vi kämpat hårt och tvingats ta en del nya vägar under resans gång men det löste sig och det var inte speciellt svårt. Det krävdes egentligen bara mod och ett mål.”

Citat: Beautiful Business

Mycket handlar om att våga – och att hitta nya vägar när man möter svårigheter – och att aldrig ge upp. När jag läste tjejernas bok så fanns det en hel del som kunnat vara annorlunda om de inte gjort allt själva – men då missar man andemeningen – de visade att det var möjligt trots att det egentligen inte skulle gå! DET är det viktiga – kan man trotsa sådant kan man gå hur långt som helst!

Om man vill läsa mer om dem eller andra som anslutit sig till deras nätverk – gå in här.

Så jag lämnar er nu med en önskan om tid för eftertanke – för att göra kommande 2008 till ett toppenår för så många som möjligt! En hel del händer vare sig vi vill det eller ej – annat väljer man själv – det är DOM sakerna jag ska försöka påverka när det gäller mig själv och framför allt – jag ger mig aldrig! Ett mål som inte verkar kunna uppnås får lov att omvärderas – och jag får skapa nya vägar – jag ska bli bättre på att implementera detta!!

Bild: Privat

