kanelangel.gif

9 dagar kvar till jul. Får du panik eller känns allt ganska bra?! Jag måste säga att jag är förvånansvärt lugn i år. Kanske är det för att jag känner att få vara hemma med familjen i lugn och ro är det jag främst prioriterar, allt annat jag känner för att göra är bonus.

Jag tror att det viktigaste är att man gör det man själv känner att man vill kan och hinner!! En kollega tar ledigt fredagen 21/12 för att lägga in egen sill, det är hennes prioritet och något hon verkligen vill göra! Jag funderar faktiskt på att göra detsamma, inte lägga in egen sill (även om jag faktiskt har gjort det ett år, citron och ingefära, annorlunda men väldigt gott!) men att ta ledigt nästa fredag. Det är bråda tider på arbetet och kvällarna blir långa. En dag som är bara min vore fint. En julklapp till mig själv kanske!

Har du paket kvar att köpa men inser att tiden inte räcker till för att springa i affärer också? Webbshoppa är mitt tips!!

Sista beställningsdag för att hinna få leverans till jul (och sista utdelningsdag är ju faktiskt fredag 21/12.)

CDON 18/12
Cosas 17/12
Ettklickförskogen 20/12 kl 12.00
Bokus 18/12
Lekmer 18/12 kl 15.00

Jag läser på Allt om Barn – Julklappstips och mitt bästa tips är nog ändå, tänk till ordentligt innan du handlar. Köp med hjärta och hjärna och slå in vackert, det tror jag är bästa julklappen, oavsett det penningmässiga värdet!

Julpysseltips om du vill kan och hinner, kanelänglar att hänga i fönsterna, eller granen naturligtvis, och såklart julgodis! Det finns massor av goda tips hos både ICA och Arla! Dessutom har AlltomMat en Julakut. Fast då är vi där igen, julefrid vill vi ha, inte julpanik och julestrid!

julpyssel.gif

Trevlig helg!! och glöm inte bort; Julefrid!

Bilder: Privata

