Helg igen och min tur att skriva. Har fått fantastisk feedback denna vecka – tack alla goa läsare!

Det känns verkligen att det närmar sig jul – både på folkmängden i stan och på att stressen kommer krypande – vi har INTE gjort julkort i år – blev inte så bara! Vad jag däremot gjort de två senaste dagarna är att ha varit ute och sprungit. Det är väl det enda positiva med +6 grader och grått i Sthlm – det är rätt skönt att springa!

hostmorker.jpg

Häromdagen praktiserade jag positivt tänkande rätt bra tycker jag själv *ler* Jag skulle köpa en röd klänning till yngsta dotterns uppträdande innan jag skulle iväg på ett viktigt möte – jag var en smula stressad antar jag för jag glömde plånboken hemma – gissa om jag blev irriterad när jag upptäckte det halvvägs in till city. HUR i hela fridens namn, tänkte jag, ska jag få detta att INTE påverka min sinnesstämning? Att jag inte hann köpa klänningen just då skulle försvåra dagen efter – en hel del. Jo, jag kom helt enkelt fram till att jag slapp passa väskan hela tiden – jag hade inte längre nån plånbok som kunde stjälas i trängseln – funkade faktiskt och jag passade på att inte alls gå med armen beskyddande över väskan!

Men träning nu då – hur går det för er andra? Jag har inte alls varit lika flitig medan jag pendlade och arbetade i Uppsala. Jag försökte dock att ha lite koll genom att använda mig av en stegräknare. Hammarbyskolans personal är duktiga användare av stegräknare sedan en sådan blev en del av utmaningen!

stegraknare3.jpg

Just den här enkla varianten finns hos tappa.se. Himla bra sida öht!!

Julmarknader nu då – det är ju faktiskt härligt nog sådana tider nu – hittade en sida där man kan söka på sitt län – inte illa. Den hittar du här och den heter firajul. Där kan man även beställa tomtebrev till barnen.

GLÖM INTE tävlingen!!!

Jag brukar ju ibland ta upp viktiga saker – idag tänker jag börja skriva om något som är väldigt viktigt att ta ställning till – både för egen del och för andras. Jag tänker skriva en längre blogg veckan som kommer om detta ämne men börja gärna fundera redan nu!

Har du funderat på om du ska donera dina organ eller hur du skulle vilja göra om något hände dina barn eller respektive. Har du anmält dig till donationsregistret? Eller har du goda skäl för dig själv – till varför inte?

Det viktiga är att man tagit ställning själv – man har sitt eget rätt och sitt eget fel – tänk vad skönt att ha bestämt hur man vill göra och varför. Står man inför situationen kanske det underlättar i den svåra stunden att man funderat lite innan.

donationskort5.jpg

Antalet donatorer i Sverige räcker inte för att fylla behovet av organ till alla de patienter som väntar på en transplantation.
Genom transplantation kan sjuka organ och vävnader ersättas av friska från en annan människa. Numera går det att transplantera organ som njure, lever, hjärta, lunga och bukspottkörtel. Det går även att transplantera vävnader som hud, hornhinna, hjärtklaff och benvävnad.
En förutsättning för transplantation är att det finns människor som vill donera sina organ och vävnader efter sin död.

solfjader.jpg

Tänk på detta över helgen – så återkommer jag!

Jag lägger ut denna blogg nu utan att vara helt nöjd – jag vill att ni ska veta varför *ler* Detta var mina förutsättningar idag:

datajobb.jpg

Ta hand om er därute alla och ha en fin andra advent!

Bilder o kursiv text: Privata och donationsregistret enl ök

