arla.gif

Vi introduderar här med Ettbralivs testpanel. Vi provar, vi berättar!

Den här nya smaken har vi hunnit prova flera gånger nu. Bara det avslöjar ju att det kommer ett gott betyg ur testpanelen.

Lätt creme fraiche med smak av senap, dragon och honung. Jag tycker om senap. Jag tycker om dragon och jag tycker om honung. Femetta som man sa förr i tiden. Dragon kan smaka beskt och starkt om det blir för mycket men jag tycker att de har tagit fram en väl balanserad samklang av de tre smakerna!

Vi har ätit den som varm sås till quornfiléer. Den passar alldeles utmärkt med både kyckling, fläskfilé eller varför inte kotletter. Arla tipsade om en klick till laxen. Jag kan också se den som ersättare till mjölk/grädde i en potatisgratäng!

        Betyg från Ettbraliv: 4glad.gif

Betygskala 1-5 (1 Uselt 2 Inget vidare 3 Ok 4 Riktigt bra 5 Toppen)

Bild: Enligt ök med Arla

