Orrefors presenterar:


Upplev världens största luciakonsert – decembermörkrets ljusaste händelse!

Upplev ett av de mäktigaste och mest stämningsfulla evenemang som Stockholm har att erbjuda.
Globens Luciakonsert uppskattas av människor i alla åldrar och ger alla som vill en chans att uppleva äkta julstämning mitt i stressen.

Jag ÄR lite partisk här – min dotter går i femman i Adolf Fredriks Musiklasser men jag har gått på Globens Lucia många år tidigare då min syster även hon gick i denna skola. Det är ett fantastiskt arrangemang och ingen går därifrån oberörd!

lucia_globen.jpg
fotograf: Jan Jordan

Entréer öppnar två timmar innan föreställning.

Biljettsläpp kl 09:00 den 10 september 2007.
Priser :
vuxna 210 kr barn t o m 12 år & pensionärer 190 kr.

Rullstolsburna kan ta med en ledsagare utan extra kostnad. Rullstolsplats bokas på tel 08-508 354 54 mellan kl 09-11 och 13-15.

Biljetter bokas på Ticnet.

Orrefors och Kosta Boda
En nyhet i år är att det i biljetten ingår entré till Orrefors och Kosta Bodas Glasrike. Detta byggs upp i Globens foajéer.
På plats finns några av världens skickligaste glasblåsare, som visar upp glasmåleri, glasgravyr och glaskonst.
Glasprodukter kommer även finnas till försäljning till mycket förmånliga priser, så passa på att julfynda! Glasriket öppnar två timmar innan konsertstart

Missa inte detta!

Bilder och kursiv text: Globen

